כלי עבודה מקצועיים שחשוב שיהיו לכל בעל בית בהישג יד

מערכת שורש  ח אלול, תשעח  8/19/2018

יש בנמצא גם כלי עבודה מקצועיים שחשוב שיהיו לכל בעל בית, לשעת הצורך
.......................

כלי עבודה מקצועיים שחשוב שיהיו לכל בעל בית בהישג יד
יש כלי עבודה מקצועיים המשמשים על פי רוב בעלי מקצוע כגון נגרים או שרברבים, מכונאים או בנאים. אך יש גם כלים אחרים, שנועדו לשימוש ביתי. ואין מדובר דווקא בכלים בלתי יעילים כי אם להפך. יש בנמצא גם כלי עבודה מקצועיים שחשוב שיהיו לכל בעל בית, לשעת הצורך.

כלים לטיפול בברגים
אנשים הבקיאים במלאכת התיקונים בבית מחזיקים בדרך כלל לא רק כלי עבודה יחידים אלא גם סטים. סט כלי עבודה מקיטה למשל, יכול להועיל במגוון רחב של פעולות, לרבות פעולות יום יומיות ושוטפות. אך כאשר נרצה לפרט את מהותם של הכלים שכדאי שיהיו גם לכם בהישג יד בבית נתחיל מן הבסיס. פעולה מאוד בסיסית בתחזוקת הבית וביצוע תיקונים שונים כוללת טיפול בברגים.

לצורך טיפול בברגים ניתן לרכוש סט כלי עבודה מקיטה שכולל מברגות בתוספת ביטים. מדוע הדבר נחוץ? בעזרת מברגות ובאמצעות הביטים ניתן לחבר ברגים למשל כאשר רוצים להתקין מדף או אם רוצים להרכיב מיטה לילדים. יש בנמצא מגוון רחב של רהיטים שניתן לרכוש לצורך הרכבה עצמית והדבר מוזיל מאוד את עלות הרכישה.

ללא מברגה, הזמן הדרוש לטיפול בברגים (בעזרת מברג ידני) ארוך מאוד והמלאכה מאוד קשה. כאשר יש בנמצא מברגה מאיכות טובה בשילוב ביטים מעולים, הכל מתבצע מהר ומדויק. ואגב, אם אתם שואלים את עצמכם מהם הביטים הרי שמדובר ב"ראש" של המברגה. זהו אותו החלק שמחברים למברגה בהתאם לסוג הבורג. דבר דומה יש גם במקדחות, כאשר יש להתאים את הביטים לסוג העבודה שרוצים לבצע.

כלי חיתוך מגוונים
גם אם כבר רכשתם סט כלי עבודה מקיטה, עדיין כדאי להחזיק בבית כלים נוספים שישמשו אתכם לעיתים מזומנות. כלי חיתוך מסוגים שונים יהיו מאוד רלוונטיים באם מבצעים פעולות תחזוקה או תיקונים שמחייבים ניסור או חיתוך. יש בנמצא מסורים ידניים וחשמליים, יש מסורים עגולים, כלים לחיתוך של ענפים וגזם (לבעלי גינות) וכן גם כלים לחיתוך של חוטי חשמל. פלאיירים, קאטרים, סכין חיתוך שנקראת גם סכין יפנית הופכים את פעולות החיתוך והניסור לפשוטות רק צריך לזכור דבר אחד. תמיד יש לעבוד בזהירות ולהתאים את כלי החיתוך לחומר שאותו רוצים לחתוך. יש כלים ייעודיים שיתאימו לחיתוך של ברזל ויש פתרונות כגון דיסק שיתאים לחיתוך של פלסטיק וחומרים אחרים, לרבות אלומיניום ואף זכוכית.

איך מבצעים קידוחים
כאשר רוצים לבצע קידוח בקיר או בחומר כגון עץ, לא צריך לעבוד עם פטיש ואיזמל או מפסלת. יש כלי קידוח שמבצעים את העבודה בכוח רב, תוך חיבור לחשמל או באמצעות סוללות נטענות (בטריות משוכללות). מקדחה חזקה יכולה להתאים כאשר רוצים לקדוח בקיר לבנים או אם רוצים לקדוח ולייצר חור בעץ או אפילו בפלדה. כאשר רוצים כלי יותר חזק, לפעולות קשות, אפשר להיעזר בפטישון. כלי כזה מתאים אפילו לשיפוצים מאוד מורכבים, אם צריכים להעביר צנרת בקיר או ברצפה או כשרוצים לתקן צנרת ישנה, להתקין מזגן ופעולות נוספות.

עוד כלים יעילים
אם אתם רוצים להיות ערוכים ומוכנים לביצוע פעולות תחזוקה ותיקונים בבית, תוכלו לרכוש לעצמכם עוד כלים מאוד יעילים. למשל, יש כלים שמאפשרים לבצע תיקונים בקירות ישנים, ביצוע שפכטל או טיח. באמצעות רולר או מברשות ניתן לצבוע קירות או לשקם רהיטים ישנים ולחדש בשכבת לכה שקופה או צבעונית. כדאי גם להחזיק בבית סולם וסרט מדידה וכן גם מלטשת שנועדה להחלקה של משטחים מחוספסים ושיוף מהיר וקל.